Jumaat, 14 Disember 2012

Happy Birthday to Hidung Memek







Lama sungguh tak update blog. Sebenarnya pada 18hb Oktober lepas genap umur adik setahun. Sekejap saja masa berlalu. Kenangan indah melahirkannya dulu masih terasa lagi. Kini adik dah setahun dan sudah berjalan dan giginya sudah tumbuh empat batang. 

Pada hari lahirnya aku hanya sempat membungkus 'jajan'/goodies sebanyak 100 paket untuk diberikan kepada kawan-kawan dan cikgu Taskanya (Taska Aspirasi, Seksyen 7, Shah Alam). Kami tak celebrate di rumah kerana nak celebrate bersama nenek, atuk dan sepupu-sepupunya di kampung pada Hari Raya Haji. Emak pula menjemput kawan-kawan Yasinnya untuk membacakan doa selamat. Alhamdulillah..terima kasih kepada yang sudi hadir. 











Keesokan harinya kami bercadang ke Gunung Ledang, Sagil untuk bermandi manda sebab dah berjanji dengan Danish nak mandi sungai. Anak-anak saudara yang besar pun tak kisah, mereka ikut saja. Tu yang seronok dapat berkumpul bersama. Sebenarnya sudah lama kami tidak berpeluang berkumpul begini. In sya Allah, aku dan suamiku bercadang untuk membuat 'Family Day' keluarga Mak Nyonya suatu hari nanti.

Tiada ulasan: