Khamis, 30 Ogos 2012

Hari Raya Aidilfitri 2012

Abah bersama ibu saudaranya
Emak
Abah, Mak dan adik
Bersama keluarga besar Ngah
Bersama Pakngah dan Makngah


Bersama sepupu-sepupu dan emak-emak saudara
Makan satey beramai-ramai

Bersama kakak, kakak ipar dan anak-anak buah


Suasana Raya masih terasa walaupun sudah 12 hari berlalu. Raya tahun ini lebih meriah kerana kami lima beradik dapat beraya bersama-sama di kampung emak dan abah. Kami berkumpul seramai 30 orang di bawah satu bumbung. Masak bersama-sama dan bergelak ketawa bersama-sama..riuh rendah rumah emak ketika ini. Lebih-lebih lagi diceriakan lagi oleh anak-anak saudara seramai 16 orang, 8 lelaki dan 8 perempuan. 

Anak-anak saudara pula seronok bertemu sepupu masing-masing kerana umur mereka lebih kurang sama. Anak-anak saudara lelaki rancak bercerita tentang kereta dan kursus masing-masing sementara yang perempuan pula seronok bercerita tentang handpone baru dan hal-hal perempuan. Manakala anak-anakku hanya berkawan dengan sepupu yang sebaya dengannya, lepas bergaduh berkawan balik. 

Hari Raya tahun ini aku berkesempatan menziarahi rumah PakNgah Wahab, Pakcik Asim, Makngah Robiah, Maklong Ani, Pakcik Ali  dan Atuk Busu Ramlah. Tiap-tiap tahun kami tidak melepaskan peluang menziarahi mereka. Saudara mara emak dan abah juga ramai yang berkunjung ke rumah. Tak lupa juga Kak Sarina, Abang Afif dan keluarga juga berkesempatan datang ke rumahku di kampung. Terima kasih ya Kak Ina sebab dapat datang kerana dah lama kita berjanji tetapi asyik tak ada jodoh je..

Tiada ulasan: